Page contents

خانم بزرگمهر؛ الگویی برای «معاون ریالی شعبه مستقل حافظ بانک ملی» در روزهای جنگ اقتصادی

نام او شاید در رسانه ها کمتر شنیده شده باشد، اما در اتاق شیشه ای شعبه مستقل حافظ بانک ملی ایران، هر مشتری وفاداری می داند که خانم بزرگمهر با نگاه دقیق و چهره همیشه آرامش، ستون اصلی نظم و خدمات است. این گزارش اختصاصی با محوریت معاون ریالی شعبه مستقل حافظ بانک ملی با گفت وگوی تفصیلی بین خانم بزرگمهر و آقای سیروس تیموری، مدیرعامل پایگاه خبری حامیان نور و قرآن، به تشریح رازهای موفقیت او در روزهای نفس گیر جنگ ۱۲ روزه می پردازد؛ روزهایی که بانک ملی تهران سنگر اقتصادی مردم شد.

معاون ریالی شعبه مستقل حافظ بانک ملی
خانم بزرگمهر

۱. وظایف کلیدی معاون ریالی شعبه مستقل حافظ

خانم بزرگمهر در این گفت وگو، وظایف خود را به عنوان معاون ریالی شعبه مستقل حافظ بانک ملی در پنج محور اصلی خلاصه کرد:

  • نظارت، هماهنگی و برنامه ریزی در امور داخلی شعبه
  • نظارت بر ارائه خدمات ریالی شامل سپرده ها، حواله ها، چک ها و اسناد خزانه
  • اقدام سریع برای تأمین تجهیزات و ملزومات سخت افزاری و نرم افزاری
  • ایجاد ارتباط و مشاوره با مشتریان برای بازاریابی، جذب منابع و معرفی خدمات نوین بانک
  • کنترل رفتار و عملکرد کارکنان و پاسخ گویی دقیق به مکاتبات داخلی و خارجی در محدوده اختیارات تفویض شده

۲. نقش آفرینی در بحبوحه جنگ ۱۲ روزه

در جریان جنگ ۱۲ روزه و حملات سایبری رژیم صهیونیستی به زیرساخت های مالی، خانم بزرگمهر به عنوان معاون ریالی شعبه مستقل حافظ بانک ملی همراه با تیمش شبانه روزی پای کار ماند تا هیچ خدمات ریالی متوقف نشود. او توضیح داد که چگونه «اتاق بحران» تشکیل دادند، خطوط ارتباطی با مرکز داده را دو برابر کردند و با مدیریت نقدینگی، حتی یک دستگاه خودپرداز شعبه خارج از سرویس نشد.

۳. مدیریت انگیزه کارکنان و اثر رهبری دکتر خادمی

به اعتقاد خانم بزرگمهر، انگیزه بالای پرسنل نتیجه هدایت دو مدیر کلیدی است: دکتر خادمی (مدیر امور شعب تهران) که خط مشی «تاب آوری بانکی» را ابلاغ کرد و دکتر عیوضی (رئیس شعبه حافظ) که با حضور میدانی، فرهنگ پاسخ گویی سریع را نهادینه ساخت. این مدل رهبری، کارکنان را تبدیل به جهادگران مالی کرد.

۴. بازاریابی و جذب منابع در شرایط تحریم

خانم بزرگمهر می گوید: «در سخت ترین روزها، فرصت نهفته در نگرانی مشتریان است.» او با جلسات آنلاین کوتاه، سپرده گذاران بزرگ را مجاب کرد تا به جای خروج سرمایه، از طرح جدید «سپرده اطمینان» بانک ملی سود ببرند. این ابتکار، در طول ۱۲ روز، ۸۵ میلیارد تومان منابع جدید به شعبه تزریق کرد.

۵. معیارهای موفقیت معاون ریالی شعبه مستقل حافظ بانک ملی

براساس ارزیابی دوره ای امور شعب تهران، شعبه حافظ در سه شاخص «پایداری سامانه ریالی»، «رضایت مشتری» و «نرخ خالص جذب منابع» رتبه نخست را کسب کرد. این موفقیت بدون اعمال «دقت و پشتکار» معاون ریالی شعبه مستقل حافظ بانک ملی ممکن نبود.

۶. جمع بندی: الگویی برای شبکه بانکی کشور

داستان خانم بزرگمهر نشان می دهد که در خط مقدم جنگ اقتصادی، مدیر میانی بانک نقشی کمتر از فرماندهان رده بالا ندارد. او با تلفیق نظم، انگیزه و خلاقیت، تعریف تازه ای از معاون ریالی شعبه مستقل حافظ بانک ملی ارائه کرد؛ تعریفی که می تواند الگوی تاب آوری شبکه بانکی کشور باشد.

سؤالات متداول

۱. مهم ترین وظیفه معاون ریالی شعبه چیست؟
نظارت و هماهنگی خدمات ریالی و مدیریت امور داخلی شعبه برای تضمین پایداری عملیات.

۲. خانم بزرگمهر در جنگ ۱۲ روزه چه اقدام ویژه ای انجام داد؟
تشکیل اتاق بحران، دو برابر کردن خطوط ارتباط با مرکز داده و جذب ۸۵ میلیارد تومان منابع جدید.

۳. رهبری دکتر خادمی چه تأثیری داشت؟
تدوین خط مشی «تاب آوری بانکی» که انگیزه و انسجام کارکنان را در شعب تهران افزایش داد.

۴. موفقیت شعبه حافظ در چه شاخص هایی ثبت شد؟
پایداری سامانه، رضایت مشتری و نرخ خالص جذب منابع.

انتشار دادن

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *