پایگاه خبری حامیان نور و قرآن

نقطه عطف حمل ونقل شهری؛ آغاز پرداخت الکترونیکی در خطوط تاکسی تهران با همکاری بانک ملی و سازمان تاکسیرانی

در حرکتی نوآورانه و با هدف ارتقای سطح رفاه و سلامت شهروندان تهرانی، سازمان تاکسیرانی شهر تهران به مدیریت خانم مالکی و بانک ملی ایران به مدیریت شعب تهران دکتر رضا خادمی، طی جلسه ای ویژه با حضور سیروس تیموری، گام بلندی برای هوشمندسازی پرداخت کرایه در تاکسی تهران برداشتند. این پروژه ملی با نصب دستگاه های پوز بانک ملی در هزاران تاکسی خطی تهران و به ویژه تاکسی بیسیم تهران، نقطه عطفی در مسیر دیجیتالیزه شدن حمل ونقل عمومی کشور محسوب می شود.

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۴

هوشمندسازی پرداخت کرایه در تاکسی تهران

گام بلند برای هوشمندسازی تاکسی بیسیم تهران و خطوط تاکسی تهران

مدیریت هوشمندانه خانم مالکی در سازمان تاکسیرانی شهر تهران طی ماه های گذشته با تمرکز بر چالش های پرداخت نقدی و دغدغه های بهداشتی، پروژه پرداخت الکترونیکی را از حالت ایده به مرحله اجرا رساند. در جلسه اخیر، ایشان تاکید کرد: «هوشمندسازی ناوگان تاکسی بیسیم تهران نه تنها سرعت و امنیت خدمات را بالا می برد، بلکه شأن شهروند تهرانی را در استفاده از حمل ونقل عمومی افزایش می دهد.» اجرای این پروژه از تاکسی های خطی، با جمعیتی حدود ۳۰ هزار خودرو آغاز می شود و قرار است در فازهای بعدی تمامی خطوط تاکسی تهران، به ویژه تاکسی های بیسیم را نیز دربرگیرد.

بانک ملی ایران؛ پشتیبان تحول دیجیتال در تاکسی تهران

در این نشست، دکتر رضا خادمی با تشریح اهداف بانک ملی در حوزه مسئولیت اجتماعی و تحول دیجیتال، اعلام کرد: «بانک ملی ایران به عنوان بزرگ ترین بانک کشور، وظیفه دارد بسترهای پرداخت غیرنقدی را در سراسر شهر توسعه دهد. همکاری با سازمان تاکسیرانی برای تجهیز خطوط تاکسی تهران به دستگاه های پوز، اقدامی در مسیر بانکداری هوشمند و خدمت رسانی مستقیم به مردم است.» ایشان وعده داد طی هفته های آینده، جلسه ای با مدیران شعب برای اجرای گسترده تر این پروژه برگزار می شود تا رضایت رانندگان و مسافران تضمین شود.

پاسخی به نیاز روز: رفاه، امنیت و بهداشت در تاکسی تهران

آغاز فاز اجرایی؛ تمرکز بر خطوط تاکسی خطی تهران

مطابق تصمیم مشترک، فاز اول این پروژه از خطوط تاکسی خطی تهران (دارای مبدا و مقصد مشخص) کلید می خورد؛ این بخش یکی از پرحجم ترین و حیاتی ترین مسیرهای جابجایی شهروندان است و الگویی برای توسعه به کل تاکسی تهران و حتی استان های دیگر خواهد بود.

به گفته مدیران حاضر در جلسه، اجرای موفق این فاز به سرعت به سایر خطوط و تاکسی بیسیم تهران تعمیم می یابد و بانک ملی نیز برای تامین دستگاه های بیشتر و خدمات پشتیبانی، آمادگی کامل دارد.

پشتوانه رسانه ای و حمایت مدیران برای موفقیت طرح

سیروس تیموری، به عنوان فعال رسانه ای و حامی ارتباطی این پروژه، معتقد است: «همگرایی بانک ملی، شهرداری و سازمان تاکسیرانی می تواند مدلی الهام بخش برای هوشمندسازی سایر خدمات شهری باشد. اطلاع رسانی شفاف، آموزش رانندگان و فرهنگ سازی استفاده از پرداخت دیجیتال در تاکسی تهران ضامن موفقیت طرح است.»

چشم انداز آینده؛ مسیر توسعه تاکسی بیسیم تهران تا هوشمندسازی کامل

اگرچه اجرای پرداخت الکترونیک در خطوط تاکسی تهران نخستین گام است، اما چشم انداز مدیران فراتر از این است: توسعه فناوری های پرداخت QR، امکان پرداخت با اپلیکیشن و حتی هوشمندسازی خدمات پشتیبانی برای رانندگان و مسافران. این طرح قرار است نه تنها شهر تهران، بلکه مدل مرجعی برای شهرهای دیگر ایران نیز باشد.

سوالات متداول درباره پرداخت الکترونیکی در خطوط تاکسی تهران

جمع بندی

همکاری استراتژیک سازمان تاکسیرانی شهر تهران و بانک ملی ایران، آغازگر فصلی نو در تاریخ تاکسی تهران است. این پروژه نه فقط رفاه و امنیت مسافران و رانندگان را ارتقا می دهد، بلکه الگویی نوین برای سایر کلان شهرها در مسیر شهر هوشمند خواهد بود. پایگاه خبری حامیان نور و قرآن همچنان حامی اطلاع رسانی شفاف و پیشرو در عرصه های تحول شهری است.

انتشار دادن
خروج از نسخه موبایل