Page contents

عملکرد درخشان دکتر وحید مصلح در مدیریت شعبه مستقل فردوسی بانک ملی ایران

شعبه مستقل فردوسی بانک ملی ایران در یک سال اخیر، با هدایت دکتر وحید مصلح به عنوان مدیر، به الگویی برای تحقق اهداف استراتژیک در شبکه بانکی کشور تبدیل شده است؛ مدیری که تنها در دوازده ماه نخست، شاخص های کلیدی مالی و اعتباری شعبه را به رکوردهای بی سابقه رساند.

تاریخ انتشار: ۱۴۰۴/۰۳/۰۶

دکتر وحید مصلح

۱. تحقق ۱۰۰٪ اهداف استراتژیک

گزارش اردیبهشت ۱۴۰۴ مدیریت امور شعب تهران نشان می دهد شعبه فردوسی در چهار شاخص «رشد منابع»، «درآمد خالص»، «سلامت اعتباری» و «رضایت مشتری» رتبه نخست را کسب کرده است. سهم شعبه از منابع جاری در تهران ۱۲٪ افزایش یافت و نرخ هزینه پول به ۲٫۱٪ کاهش پیدا کرد که پایین ترین عدد در میان شعب مستقل تهران است.

۲. بازیابی مطالبات معوق و تسریع پرونده های حقوقی

دکتر مصلح با تشکیل «کمیته ویژه وصول مطالبات»، ۴۲ پرونده معوق کلان را مختومه و بیش از ۳٬۰۰۰ میلیارد ریال منابع را به بانک بازگرداند. میانگین زمان رسیدگی به هر پرونده از ۲۸ هفته به ۹ هفته کاهش یافت.

۳. توسعه منابع و سبد مشتریان

  • جذب سپرده شرکت های تولیدی و صادراتی: رشد ۱۸٪ در سپرده های ریالی و ۱۴٪ در سپرده های ارزی.
  • راه اندازی باجه تخصصی صادرات و واردات: گشایش سریع اعتبار اسنادی (LC) و حواله ارزی.
  • بانکداری دیجیتال: استقرار سامانه «بانوک» و کاهش ۳۵٪ مراجعات حضوری؛ رضایت الکترونیکی ۹۲ از ۱۰۰.

۴. ارتقای سرمایه انسانی و جانشین پروری

اقدام کلیدی دستاورد
۸ دوره آموزشی «اعتبارسنجی پیشرفته» و «مقررات ضدپولشویی» کاهش خطاهای اعتباری و افزایش دقت پرونده ها ۲۵٪
استقرار ارزیابی ۳۶۰ درجه کارکنان افزایش ۱۴٪ امتیاز انگیزش پرسنل
تعیین سه سرپرست جوان ایجاد مسیر شغلی شفاف و ارتقای انگیزه

۵. نظارت هوشمند بر مصارف اعتباری

با بهره برداری از سامانه «سنجش ریسک»، نسبت مطالبات غیرجاری (NPL) شعبه از ۶٫۸٪ به ۳٫۹٪ رسید—پایین ترین سطح در میان شعب مستقل پایتخت.

۶. مسئولیت اجتماعی و نقش آفرینی منطقه ای

  • حمایت از استارتاپ های خیابان لاله زار: رشد ۲۱٪ فروش صنایع روشنایی.
  • کمپین «دیوار سبز فردوسی»: تأمین مالی بام های سبز؛ کاهش دمای محلی ۱٫۳ درجه در تابستان ۱۴۰۳.
  • برنامه کارآموزی بورس استعدادهای بانکی: جذب ۷ دانشجوی ممتاز دانشگاه تهران.

۷. برنامه های راهبردی ۱۴۰۴

محور اقدام پیش بینی شده
تحول دیجیتال وب کشیر بانکی برای صدور آنلاین ضمانت نامه های تا ۵۰ میلیارد ریال
گسترش بازار ارزی میز تبادلی یوان و درهم برای تجار آسیای میانه
مدیریت پایدار استاندارد ISO 14001 و کاهش مصرف انرژی ۱۵٪

جمع بندی

عملکرد دکتر وحید مصلح در شعبه مستقل فردوسی اثبات می کند رهبری داده محور و سرمایه گذاری بر نیروی انسانی می تواند شاخص های کلیدی بانک را متحول کند. کاهش NPL، رشد منابع و پیشگامی در بانکداری دیجیتال، شاخص هایی هستند که این شعبه را به الگوی موفق در شبکه بانک ملی تبدیل کرده است. انتظار می رود در سال ۱۴۰۴ نیز با تداوم همین رویکرد، شعبه فردوسی جایگاه نخست خود را حفظ کند.

انتشار دادن

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *